BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

ini belog aku yang punye!! BEBELAN SI CANTIK SALLY.PLS LIKE ye

sila tiNggalKan jejak koraNg & follow aQ suPaya MudaH UntUk aQ FoLLow BloG koRAng yAW!!^^...aQ sI cANtIK SALLY!!THANK yOU!!!!! ^_^ then jangaN Lupe Kotak ShOuTbOx seBlaH kAnAn yEkkk...!!

rock GENGz

WELCoME To MY BLoG...aQ sI cANtIK SALLY!!THANK yOU!!!!! ^_^ SAYANG KORANG....JOM SINGGAH SELALU BERSAMA SENYUMAN YANG SPORTING..KOMEN2 LARH SEKEJAP..SEBAB KOMEN KORANG AMAT DIHARGAI..JOM PAKAT RAMAI2 LIKE ENTRY SALLY...PROMISE SALLY SINGGAH BELOG KORANG SELALU..MUAHHHH..THANKS..KORANG MEMANG SPORTING..ROCK..OKE THANKS FROM SI CANTIK SALLY..

JOM LIKE BLOG SALLY.. I LIKE BLOG U PULAK.SILA TINGGAL JEJAK DI KOTAK CBOX.THANKS

Sabtu, 5 Mac 2011

jOm kitew same2 amik kesedaran walau seberat debu..

salam petang..ari ni aQ nak membebel lagi just sebagai tuk kesedaran korang yang memang atau mungkin tak sedar2 kot..wallahualam.aQ bukan nak cakap aQ ni bagus tapi sekurang2 nye sikit bagus dr sesetengah orang yang just pandai dok nasihat tapi sato ape pongg x jugak mencermin an ape yang dia cakap toe..huuuhuuu..bese ar manusia.kadang2 kalau dah aQ dok belama2 kat sini an..macam2 ragam aQ leh nampak dan sikit banyak leh menyedar an aQ yang akceli masih ramai manusia2 yang buta or cakap x srupe bikin..ntah ar..tapi memang betol manusia skang just luaran ja nampak molek hakikat 2X8 ..hurm..atleast aQ xde ar buruk prangai sangat dr diorang ni..tu ar kalau dah telebih pandai pon x guna jugak nak2 yang memang x ckop skolah..aduhhh..lagi parah..terok x kalau aQ cakap diorang yang sebegini rupe memang cam sampah!!!haha..uh?smoga Allah mengampon an aQ..


nah!aQ nak ceramah sikit bab2 nih..walaupon aQ ni xde ar nampak cam ciri2 muslimah ber-tudung tapi sekurang2 nye aQ x permain an soal agama larh..x cam diorang tu..hingga aQ naik jelak or jelik kot???ntah...zaman skang susah nak jumpe orang bahekkk... :p


aQ copy + paste from Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM)..sila2 bace tuk korang yang sukew membaca..x amal an skang sok luse datang ar kesedaran tu..x rugi ponggg korang bace..ni ar segelintir peel manusia skang..ari2 aQ nengok gelagat diorang naik menyumpah!!............ngek2!

Tajuk :
Kutu-kutu Jalanan
Hadith :

Dari Abu Sai’d. Al-Khudri r.a, dari Nabi SAW sabdanya:”Hindarilah daripada duduk-duduk di pinggir jalan!” Jawab para sahabat,” Kami terpaksa duduk-duduk di situ membincangkan hal-hal yang perlu.” Sabda Rasulullah SAW, “Jika memang perlu kalian duduk-duduk di situ berikan hak jalanan.” Mereka bertanya:”Apa haknya, ya Rasulullah Jawab baginda :”Tundukkan pandangan, jangan mengganggu, jawab salam (orang yang lalu) menganjurkan kebaikan dan mencegah yang mungkar.”


(Muslim)









Huraian
1. Mengikut Kamus Dewan, melepak memberi makna tentang suatu tabiat yang negatif di kalangan masyarakat seperti di kalangan remaja dan dewasa yang menghabiskan masa dengan duduk-duduk tanpa melakukan kegiatan yang berfaedah. Pada peringkat awalnya kegiatan ini merupakan budaya yang dilakukan oleh kutu-kutu jalanan.
2. Melepak yang bertujuan untuk kebaikan seperti untuk berbual tentang perkara yang bermanfaat adalah dibenarkan dalam Islam tetapi mestilah tidak sampai menghalang orang yang lalu-lalang dan membuat sesuatu yang menyakitkan masyarakat sekeliling seperti membuat bising, mengata-ngata orang, mengusik dan sebagainya kerana sedemikian sudah terkeluar daripada adab-adab dalam bersosial.
3. Setiap muslim seharusnya menjauhi perbuatan yang melalaikan kerana Islam amat membenci perkara yang menggambarkan sikap orang yang suka membuang masa.



Tajuk :
Berbohong Satu Pengkhianatan
Hadith :

Rasulullah s.a.w telah bersabda yang maksudnya:”Jika kamu bercakap dengan saudaramu percakapan yang ia mempercayainya, sedangkan kamu membohonginya, sesungguhnya perbuatan ini merupakan pengkhianatan besar.”


(Abu Daud)







Huraian
1. Berbohong ialah menyampaikan sesuatu yang tidak sesuai dengan keadaan sebenarnya.
2. Gejala pembohongan adalah amat keji dan sangat dibenci apalagi yang dibohongi itu adalah orang ramai, maka sudah tentu bahaya dan dosanya lebih berat. Oleh itu Islam menganggap perbuatan berbohong atau berdusta adalah satu perbuatan munafiq.
3. Selaku ibu bapa adalah tidak wajar untuk membohongi anak-anak dengan alasan untuk memujuk mereka atau menahan mereka daripada sesuatu kemarahan. Hal ini kerana ia akan menghilangkan kepercayaan anak-anak terhadap ibu bapa menjadikan segala nasihat dan tunjuk ajar yang diberikan tidak berkesan.



0 orang sokong Sally: