BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

ini belog aku yang punye!! BEBELAN SI CANTIK SALLY.PLS LIKE ye

sila tiNggalKan jejak koraNg & follow aQ suPaya MudaH UntUk aQ FoLLow BloG koRAng yAW!!^^...aQ sI cANtIK SALLY!!THANK yOU!!!!! ^_^ then jangaN Lupe Kotak ShOuTbOx seBlaH kAnAn yEkkk...!!

rock GENGz

WELCoME To MY BLoG...aQ sI cANtIK SALLY!!THANK yOU!!!!! ^_^ SAYANG KORANG....JOM SINGGAH SELALU BERSAMA SENYUMAN YANG SPORTING..KOMEN2 LARH SEKEJAP..SEBAB KOMEN KORANG AMAT DIHARGAI..JOM PAKAT RAMAI2 LIKE ENTRY SALLY...PROMISE SALLY SINGGAH BELOG KORANG SELALU..MUAHHHH..THANKS..KORANG MEMANG SPORTING..ROCK..OKE THANKS FROM SI CANTIK SALLY..

JOM LIKE BLOG SALLY.. I LIKE BLOG U PULAK.SILA TINGGAL JEJAK DI KOTAK CBOX.THANKS

Jumaat, 17 Jun 2011

eh?terkesannya ak bace entry dia.... masyaAllah!!!! Renung2 an ..

Blog Menjadi Bahan Bukti Diakhirat  Ke Mana Arah Tujunya?

SNJ-My Lifeツ

Assalamualaikum.
Buat rakan-rakan taulan.
Mari kita renung-renungkan.
Selama kita berblogging sakan.
Adakah dosa atau pahala kita kumpulkan?
Dalam surah yassin ayat 65 Allah SWT berfirman "Pada hari ini Kami tutup mulut mereka, dan berkatalah kepada kami tangan mereka dan memberi kesaksian pula kaki mereka terhadap apa yang dahulu mereka usahakan."

Jika mulut, tangan dan kaki akan menjadi saksi diakhirat kelak, maka blog pula adalah salah satu bahan bukti kepada tangan serta jari jemari. 

Apa yang kalian tulis? Apa yang kalian gambarkan? Suatu hari nanti pasti akan dihitungkan. Blog memang tak bernyawa dan mempunyai suara tapi blog punya jiwa. Jiwa yang terhasil daripada penulis blog itu sendiri agar dapat diserap ke dalam minda pembaca yang membaca blognya. 

Kita semua sedar apalah gunanya ada blog tapi tidak punya pembaca. Disana ada tanggungjawab yang tergalas di bahu insan yang bergelar Blogger. Ke mana agaknya kalian ingin membawa mereka yakni pembaca? Sama-sama menghirup haruman syurga atau merasai kepanasan lembah neraka? Ke mana hala tujunya sahabat?

Ingatlah rakan-rakan bloggers! Usah berblog jika mahu mengeji dan mengumpat sana sini. Kerana dosa yang akan kalian tanggung kelak berguni-guni. Usah berblog jika kalian ingin menabur fitnah dan bergosip kesana-kemari. Natijahnya, kalian akan miskin pahala suatu hari nanti. Usah berblog jika kalian ingin dipuji dan dikenali. Sudahkah kalian lupa bahawa disitu ada syaitan yang sedang bersembunyi?

Oleh sebab itu, marilah kita bermuhasabah bersama-sama, kalian dan aku juga. Bloggers Muslim perlu mempunyai jiwa hamba supaya dapat menuntun dirinya dan juga pembaca. Kerana kalianlah sang murabbi di alam siber. Alang-alang berblogging, biarlah sampai membuka jalan ke pintu syurga. InsyaAllah sama-samalah kita melakukannya.

Kepada rakan-rakan.
Semoga post ini memberi kesedaran.
Jangan kecik hati atau terkesan.
Aku sekadar menjalankan tugasan.
Kerana hidup di bumi Allah punya dua tujuan.
Sebagai khalifah dan hamba Tuhan.


BERINGAT-INGATLAH SESAMA KITA

yeh!! kredit to cik-shiqah .. so korang pandai2 larh nilai an segala titik peloh keringat korang slame ni berblogging..ak??? ak maybe akan brubah kot start ari ni... hehe.. manusia x lari dr wat silap an.. tapi ak xde mgumpat sape2 erkkk.. korang???

wallahualam... 

2 orang sokong Sally:

PengembaraMinda berkata...

memang terkesan..nak kena wat check n balance ni..takut dapat dosa lak..sapa tau..at least bila wat blog dapat pahala,mana tau dengan sebab tu masuk syurga..kan bagus..

si cantik sally berkata...

haha..same le kite..sangat terkesan ..maceh..asal x leh terjah blog encik pengembara ek???