BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

ini belog aku yang punye!! BEBELAN SI CANTIK SALLY.PLS LIKE ye

sila tiNggalKan jejak koraNg & follow aQ suPaya MudaH UntUk aQ FoLLow BloG koRAng yAW!!^^...aQ sI cANtIK SALLY!!THANK yOU!!!!! ^_^ then jangaN Lupe Kotak ShOuTbOx seBlaH kAnAn yEkkk...!!

rock GENGz

WELCoME To MY BLoG...aQ sI cANtIK SALLY!!THANK yOU!!!!! ^_^ SAYANG KORANG....JOM SINGGAH SELALU BERSAMA SENYUMAN YANG SPORTING..KOMEN2 LARH SEKEJAP..SEBAB KOMEN KORANG AMAT DIHARGAI..JOM PAKAT RAMAI2 LIKE ENTRY SALLY...PROMISE SALLY SINGGAH BELOG KORANG SELALU..MUAHHHH..THANKS..KORANG MEMANG SPORTING..ROCK..OKE THANKS FROM SI CANTIK SALLY..

JOM LIKE BLOG SALLY.. I LIKE BLOG U PULAK.SILA TINGGAL JEJAK DI KOTAK CBOX.THANKS

Selasa, 4 Januari 2011

~~ Antara Band2 Indie yang femes kat muke bumi Malaysia!!! ~~ yang paling aQ minat!!

 Hujan Band
Hujan ialah nama yang dipilih oleh sebuah kumpulan indie ditubuhkan pada awal 2006 dan bertapak di Malaysia. Kumpulan muzik ini lebih suka melabelkan genre yang mereka bawakan sebagai rock alternatif dan lebih cenderung mendendangkan lagu di dalam bahasa Malaysia. Lagu yang boleh dikatakan telah menaikkan nama mereka adalah lagu "Pagi Yang Gelap". Populariti kumpulan ini semakin meningkat setelah single kedua, "Bila Aku Sudah Tiada" mula dimainkan di stesen-stesen radio tempatan, dan mengulangi kejayaan single pertama mereka.  Hampir setiap hari aQ akan dengar lagu2 diorang nih..oleh kerana terlalu syok..sampai aQ mesti x kan tinggal lagu2 diorang waktu karaoke!! Memang syok!! =)



 Meet uncle Hussein & Hujan Band ( Suatu mase dulu )
MUH Mula mencuri tumpuan aQ dengan lagu mereka yang memang hit "lagu untukmu". Lagu nie aQ  rasa semua peminat indie tanah air tahu, mungkin lirik pon ade dalam kepala kot. Lagu mereka juga di gunakan dalam cerita KAMI (one of my feveret muvie). MUH muncul antara satunya penyanyi indie yang mempunyai suara yang begitu unik, begitu tinggi. Xde satu lagu pon dari MUH yang rendah pitchingnya, semua note tinggi2 membuatkan penyanyi lain memang sukar untuk menyanyikan lagu diorang. Dengan suara nyaring yang di anugerahkan, MUH berjaya membawa diri mereka ke persada lebih tinggi. aQ sendiri tengok live diorang perform, memang power.. xde nak edit2 atau pape. Lan (vokalis) memang seorang yang di anugerahkan dengan suara yang unik, dan MUH tahu mempersembahkan persembahan yang mantap seperti yang kita lihat pada juara lagu. Memang berbeza pendekatan yg mereka cuba gunakan. Tetapi imej mereka tercemar kerana masalah disiplin yang di tunjukkan oleh vokalis sendiri. aQ  mula2 kecewa gak dengan ketiadaan Lan, tetapi aQ  hepi tengok Lan balik ke persada seni dengan bandnya sendiri "Lan and the Typewriter". 



Butterfingers
Rasanya semua orang tahu band nie.. Sejak dari awal menapakan kaki kt industri hiburan,  butterfinger tidak pernah mengecewakan peminat2 mereka termasuk aQ. Hebat memang hebat dan mereka antara indie band terawal di malaysia dan mereka memain peranan yang begitu besar dalam indie nie. aQ  rasa mereka adalah sebuah band yang berkarisma dan berbakat tinggi, tiada lagi band2 indie lain yang boleh setaraf dengan mereka untuk setakat ini (bagi pandangan aQ  la). Dengan idea2 yang menarik, lagu2 yang hebat dan mereka tiada gossip2 liar yang boleh menjatuhkan mereka. Mesra bersama peminat dan tidak lokek untuk berkongsi sesuatu. Apabila mendengar berita yang mereka nak berpecah untuk ikut pilihan masing2 aku amat2 kecewa. Tetapi mereka kembali dengan album baru mereka "kembali". Semua lagu dalam album nie aQ  ade. Memang tidak mengecewakan, walaupun diorang lama menyepi tetapi hadir membawa sesuatu yang meninggalkan terhadap peminat2 indie tanah air. Hebat~! Kali pertama aQ  tengok butterfinger perform live memang tidak mengecewakan. Seakan2 sama sepeti aQ  dengar MP3 dan sebagainya.. Ori punya suara, xde edit2 or author2.. Ini lah yang kita nak..  =)


Lain2 band indie yang korang mesti amik tau: -

~~ DISAGREE ~~ 
A.C.A.B ~~ 
APPLE JUICE ~~ CLOSEHEAD ~~ COUPLE ~~ ESCORET ~~ 
FORGOTTEN ~~

~~ FUNKOP ~~ 
GERHANA SKA CINTA ~~ 

JULIA GOES OVERSEA ~~ 

LAILA'S LOUNGE ~~
~~ MELASTIK BINTANG ~~ THE TIMES ~~TRIPLANE ~~
~~ MOZARELA ~~
~~ NADIA PICTURE SHOW ~~

~~ PAKOQ ~~


~~ PESAWAT ~~
~~ PLAGUE OF HAPPINESS ~~
~~ POP SHUVIT ~~ 
~~ SECRET SILENCE ~~ 
~~ SKY JUICE COFFEE ~~ ~~ SODA ~~ ~~ STATIK ~~ ~~ SUPERGLAD  ~~ 

~~ THE PILGRIM ~~ YUNA ~~  TETAMU ~~ OAG ~~ 


- by EZET




0 orang sokong Sally: